Content maken
24/02/2020
Het oprichten van een Facebookpagina, Instagramaccount of LinkedIn bedrijfspagina is snel gebeurd. Maar… wat dan? Je hebt hopelijk al goed nagedacht over de bio en profielfoto’s van je socialemediakanalen, maar er moet natuurlijk ook iets op verschijnen. En dan komt de vraag: “Heb ik wel genoeg te vertellen om aanwezig te blijven?”. Voor jouw doelgroep relevant zijn én blijven kan een hele opdracht zijn. Laat het je niet overweldigen!
Beginnen doe je best met een strategie. Wat is mijn verhaal? Wie is mijn doelgroep? Wat wil ik bereiken met mijn aanwezigheid op sociale media?
Als deze antwoorden glashelder zijn, kan je aan de slag met content. Je hebt er waarschijnlijk al heel wat: blogposts, beelden van campagnes of producten, artikelen, een verslag vanop een event, jouw kennis en verhalen. Het is allemaal content! Je kan deze dingen allemaal gebruiken als startpunt voor berichten op sociale media. Toch nood aan meer inspiratie? Lees dan zeker verder:
Ontdek meer