Toen Flexus (kickass reclamebureau in Gent) ons vroeg om te werken voor een matrassenmerk, waren we eigenlijk al meteen verkocht. In een team dat voor 90% uit moeders bestaat, is slapen een hot topic!
Briefing: Maak voor onze klant (BEKA) een socialmediastrategie waar we zelf concreet mee aan de slag kunnen.
Ons antwoord bestond uit 3 componenten:
Flexus had reeds een intensief strategisch traject achter de rug met BEKA. Ze zorgden voor een rebranding, een gloednieuw magazine en een pakkende ATL-campagne. Er was dus heel wat om op verder te bouwen. De traditionele kick-off workshop die we normaal houden voor we een strategie op poten zetten, werd vervangen door 2 kick-off meetings waarin we input konden verzamelen. Tussen de meetings door konden we brainstormen en nieuwe vragen bedenken.
Omdat BEKA graag zo vlug mogelijk live wilde gaan, schoten we ook meteen in actie met de uitvoering van een maand contentcreatie voor Facebook. Het materiaal lag namelijk al voor handen. Het prachtige magazine dat Flexus had ontworpen, is een sterk staaltje contentmarketing.
De vertaalslag maken naar een socialmediaverhaal was nog nooit zo makkelijk geweest.
Aanvullend op dit traject vroeg BEKA om een opleiding socialmedia vertrekkend van de strategie die we voor hen ontwikkelden. Met deze opleiding wilden ze vooral begrijpen wat er allemaal op socialmedia zou gebeuren, de resultaten leren interpreteren en inzicht verwerven in toekomstige opportuniteiten.
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now